Wednesday, February 11, 2009

Tagliatelle z łososiem

Uwielbiam makarony, pod każdą postacią i kształtem, tak samo jak uwielbiam ziemniaki, czy pieczywo! Chyba w poprzednim wcieleniu byłam Włoszką:)
Po naszym sushi party, które przygotowaliśmy dla naszych polsko-tureckich znajomych, zostały małe kawałki świeżego łososia. Nigdy nie robiłam makaronu z łososiem.
Oczywiście zajrzałam do internetu, szukając jakiegoś pomysłu na super danie. Znalazłam kilka bardzo ciekawych przepisów na makaron z łososiem, które na pewno kiedyś wykorzystam. Tym razem zrobiłam tę potrawę po “swojemu”, bo nie miałam dużo czasu, bo Melis bardzo się niecierpliwiła, że mama zamiast bawić się z nią, bawi się z łososiem:)



Oto receptura:

Potrzebujemy:

makaron tagliatelle
świeżego łososia
czosnek
oliwę z oliwek
bulion warzywny
mąka
woda
koperek
świeża bazylia
parmezan
sól
pieprz


Przygotowanie:

Na patelni z oliwą z oliwek podrumieniam czosnek, następnie zdejmuje go i odkładam na bok. Na tę samą oliwę z oliwek wrzucam pokrojoną w drobną kostkę rybę. W międzyczasie zagotowuję wodę na makaron, osoloną i z dodatkiem oliwy z oliwek. Wrzucam makaron do gotującej się wody. Do łososia wlewam szklankę z przygotowanym bulionem.Dorzucam też wcześniej zarumieniony czosnek. Duszę około 10 minut. Następnie zagęszczam wszystko 2 łyżeczkami mąki rozmiesznej z wodą. Powstaje łososiowy sos, który nie powinnien być za gęsty. Na koniec dodaję 2 łyżeczki śmietany-kremówki, bo w Turcji nie ma innej.
Tak przygotowany sos mieszam z makaronem. Podaję z koperkiem, bazylia i parmezanem!

Mniam!

No comments:

Post a Comment