Wednesday, March 4, 2009

Przepis dla dzieci, część 4

Melis skończyła 8 miesięcy, waży 8 kg i ma 69.5 cm. Duża i zdrowa dziewczynka:)
Czasami brakuje mi już pomysłów na gotowanie jej obiadków. Bardzo lubi świeże, ugotowane przeze mnie przysmaki, i nie gardzi również tymi ze słoiczków:)

Po ostatniej kontroli u pani doktor, gdzie Melcia dała niezły popis płaczu, bo już wie od czego są ci ludzie w białych ubrankach:), poinformowano nas, że możemy wprowadzać do jej jadłospisu warzywa strączowke i różnego rodzaju mięska.



Cielęcinke Melis już poznała wcześniej, raz podałam jej indyka, nie jadła jeszcze kurczaka.

Mam świetny przepis na mięsne potrawy dla dzieci. Moja wcina je ze smakiem!

Mięska z warzywami:

Przepis 1.
Do przygotowania potrzebujemy: mięso mielone, ziemniaka, marchew, brokuły, można dodać kaszkę ryżową, koperek i pietruszkę.
Mięso ugotować w wodzie, można dodać troszeczkę soli i przypraw, ja dodaję trochę tymianku, bardzo malutko, dla podbicia smaku. Warzywa dobrze umyć, ugotować do miękkości. Następnie wszystko wymieszać i rozgnieć widelcem albo użyć miksera.

Przepis 2.
Do przygotowania tej potrawy potrzenujemy więcej zielonych warzyw: brokuły, fasolka szparagowa, koperek, potem marchewka, mięso z piersi kurczaka albo indyka, można dodać kaszkę ryżową.
Warzywa dokładnie myjemy, obieramy i gotujemy. Najlepiej najpierw zagotować marchewkę, gdy już bedzie miękka dodać pokrojoną fasolkę i brokuły. Mięso ugotować i pokroić w drobną kostkę. Gotujemy wszystko do miękkości. Następnie mieszamy razem składniki, miksujemy na zupkę. Można dodać kaszkę ryżową, odrobinę masła, koperek i pietruszkę.

Małe porady!
Ja gotuję osobno mięso i warzywa. Jeżeli dadajemy sól do mięsa, najlepiej dodać ja pod koniec gotowania, wówczas mięso będzie miękkie.

No comments:

Post a Comment